مراقبت های بعد از تزریق فیلر لب


  • لب‌های شما پس از عمل به احتمال زیاد متورم خواهد شد. همینطور امکان دارد در محل های تزریق مقداری قرمزی یا کبودی مشاهده کنید که طبیعی است. بیشتر عوارض جانبی جزئی خواهد بود و شما می‌توانید اکثر فعالیت‌ها را بعد از انجام عمل از سر بگیرید.
  • پس از آن با استفاده از کیسه یخ یا یک مکعب یخ پوشیده شده از پارچه یخ را روی لب‌های خود قرار دهید. این به شما کمک بسیاری می‌کند تا تورم، کبودی و هر درد دیگری کم می‌شود.
  • به مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت بعد از تزریق ژل لب و یا دیگر مواد پرکننده پوستی، از ورزش سنگین پرهیز کنید. افزایش فشار خون و ضربان قلب در اثر ورزش امکان دارد تورم یا کبودی را بدتر کند.
  • هیدراته بمانید. نوشیدن آب بسیار به بهبودی بدن کمک زیادی می‌کند.
  • میوه‌ها و سبزیجات مرطوب کننده زیادی بخورید و تلاش کنید از سدیم اضافی که موجب بدتر شدن تورم می‌شود پرهیز کنید.
  • به مدت ۴۸ ساعت بعد از درمان از دمای بالا مانند حمام بخار، سونا، یا کلاس‌های ورزشی گرم استفاده نکنید. گرمای زیاد می‌تواند تورم را بیشتر کند.
  • بهتر است پیش از رفع کامل بی حسی لب، از خوردن و آشامیدن خودداری کنید. نگران نباشید معمولا بی حسی بعد از تزریق ژل به لب، برای مدت طولانی (حدود ۴۵ دقیقه) باقی نمی‌ماند. با توجه به بی حس بودن لب‌ها در این مدت به منظور پیشگیری از گاز گرفتگی لب و سایر آسیب‌ها بهتر است چیزی میل نکنید زیرا ممکن است نتایج نامطلوبی بر نتیجه درمان شما داشته باشد.
    پس از اتمام بی حسی لب توجه داشته باشید که:

    1. نوشیدن آب ضروری می‌باشد: بعد از تزریق انواع ژل‌ها، وجود آب کافی در بدن برای دستیابی به بهترین نتیجه امری ضروری‌ست.
    2. غذا خوردن بعد از تزریق ژل لب مهم است: طبق توصیه اغلب پزشکان بهتر است که افراد بعد از تزریق ژل از رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا شامل جو دوسر، لوبیا و سیب زمینی استفاده کنند. در تزریق ژل به لب، حدود ۱ هفته بعد از تزریق ژل از خوردن غذاهای داغ و نوشیدن مایعات داغ پرهیز شود به دلیل آنکه نوشیدن غذاهای داغ، ماندگاری اثرات ژل را کاهش می‌دهد.
    3. مصرف الکل و استعمال دخانیات بعد از ژل لب: طبق مقالات معتبر پزشکی و همچنین تجربیات پزشکان حاذق بهتر است که حداقل به مدت ۱ هفته بعد از تزریق ژل از استعمال دخانیات و نوشیدنی های الکی پرهیز کنید به دلیل انکه استفاده از این مواد احتمال تورم و التهاب را افزایش می دهد.
    4. سعی کنید که نواحی تزریق ژل تا حد ممکن بی‌حرکت باشند. اگر در سطح پوست برآمدگی وجود داشت، می‌توانید آن ناحیه را ماساژ دهید. بسته به نوع ژل استفاده شده برای شما، امکان دارد احساس کنید که پوست شما کمی سفت شده است. معمولاً طی یک الی دو هفته این احساس رفع شده و پوست دوباره نرم خواهد شد.
      ❤️اصلاح و آرایش صورت بعد از ژل لب ❤️شست و شو با شوینده‌های ملایم
      ❤️ورزش و فعالیت‌های سنگین ممنوع ❤️توصیه پزشک در مورد ماساژ را جدی بگیرید
      ❤️خوابیدن روی صورت بعد از تزریق ژل لب ممنوع ❤️پوشیدن لباس مناسب بعد از تزریق ژل لب
      ❤️سیگار کشیدن ممنوع ❤️از مصرف الکل پرهیز کنید
      نکاتی که باید بعد از تزریق فیلر لب رعایت شوند

      . اصلاح و آرایش صورت بعد از ژل لب

      بلافاصله پس از تزریق ژل به نواحی صورت، افراد مجاز به آرایش و اصلاح صورت نیستند. معمولا  پس از گذشت ۱ هفته به افراد اجازه آرایش و اصلاح صورت داده می‌شود. البته پس از تزریق ژل لب به دیگر نواحی می‌توانید آرایش کنید یا از کرم‌های ضد آفتاب استفاده نمایید.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.

تماس بگیرید