فرق ژل با بوتاکس چیست؟


ژل و بوتاکس هر دو درمان‌هایی برای زیبایی پوست هستند که کمتر از عمل جراحی، تهاجمی به حساب آمده و به همین دلیل طرفداران زیادی در سراسر دنیا و به ویژه کشور ما دارند. بوتاکس حاوی سمی از یک باکتری بوده و به طور موقت عضله را فلج می‌کند. اما فیلرها حاوی موادی هستند که به نواحی از پوست تزریق می‌شوند که بر اثر افزایش سن نازک شده و خاصیت ارتجاعی خود را از دست داده‌اند. تزریق فیلر در کنار گونه، لب‌ها و دهان شایع‌تر است اما بوتاکس را بیشتر به ناحیه پیشانی تزریق می‌کنند.

بوتاکس شکل خالص شده سم بوتولینوم است که از نوعی باکتری به دست می‌آید. مقادیر مناسبی از این سم برای اصلاح چین و چروک‌های پوستی کاربرد دارد. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی در ماهیچه‌ها عملکرد خود را انجام داده و باعث فلج شدن موقت عضله می‌شود. با استفاده از بوتاکس می‌توانید چروک‌های سطحی تا متوسط را به خوبی از بین ببرید. اما همان‌طور که اشاره کردیم این درمان موقتی است و بعد از حدود ۴ الی ۶ ماه بعد مجبور به تزریق مجدد خواهید شد.

بوتاکس فقط روی چین و چروک‌های پویا تاثیر دارد. یعنی چین و چروک‌هایی که بر اثر حرکت ماهیچه‌ها ایجاد می‌شوند. به همین دلیل بوتاکس اغلب روی ناحیه پیشانی و کنار چشم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. چین و چروک‌های عمیق را با بوتاکس نمی‌توان بهبود بخشید.

ژل چیست؟

ژل که به آن فیلر هم می‌گویند، برای تزریق زیر سطح پوست فرموله شده و باعث افزایش حجم پوست و پری آن می‌شود. در نتیجه پوست صاف‌تر، زیباتر و جوان‌تر به نظر خواهد رسید. موادی که در فیلرها از آنها استفاده می‌شود، عبارتند از:

  • هیدروکسی آپاتیت کلسیم (یک ترکیب معدنی که در استخوان‌ها یافت می‌شود)
  • اسید هیالورونیک
  • پلی آلکیل آمید
  • پلی لاکتیک اسید
  • میکروسفرهای پلی متیل متاکریلات

مدت زمان ماندگاری هر یک از ترکیبات بالا متفاوت است. برخی از ژل‌ها تنها ۶ ماه ماندگاری دارند و بعضی دیگر حتی تا ۲ سال می‌توانند دوام داشته باشند. در واقع پزشک باید تعیین کند که کدام فیلر برای شما بهتر است.

دیدکاه ها غیر فعال هستند.

تماس بگیرید